Sobota, 04 stycznia 2020
Minęły święta, rozpoczął się nowy rok, a zimy jak nie było – tak nie ma. Dlatego dzisiaj zabiorę Was na poświąteczną, bezwizową wycieczkę – aż na ziemie, które pierwotnie były zamieszkiwane przez Indian przybyłych tam wraz z końcem epoki lodowcowej. Obejrzymy zimowe, dziewicze krajobrazy gór San Juan podczas podróży z miejscowości Durango do zabytkowego Silverton w stanie Kolorado w środkowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych. To 72 kilometrowa trasa jednej z ostatnich ocalałych kolei wąskotorowych.
Enya-The-Spirit-Of-Christmas-Past-Album-Album-my-free-mp3s.com-.mp3
Dla zachowania świątecznego nastroju, proszę Was o jednoczesne włączenie utworu z mp3 i filmu. 🙂
The Day After Christmas – Winter Steam on the Durango and Silverton
W 1860 roku, niejaki Charles Baker wraz z kilkoma towarzyszami przybyli w góry San Juan w poszukiwaniu bogactwa. Wkrótce znaleźli złoża złota i srebra wzdłuż rzeki Animas w obszarze, który później nazwano „Baker’s Park”. W 1874 r. założono miasto Silverton, które wkrótce stało się centrum licznych obozów górniczych. Oprócz górników, Silverton przyciągnął uwagę firmy kolejowej w Denver.
W lipcu 1882 roku, pierwszy pociąg obsługiwany przez Denver & Rio Grande Railroad przyjechał do Silverton z Durango. W roku 1883, Silverton chwaliło się populacją 2000 osób z 400 budynkami – 2 bankami, 5 pralniami, 29 salonami, kilkoma hotelami i sprośną dzielnicą czerwonych latarni – Notorious Blair Street.
Po paru latach, z powodu wolnego rynku i niskiego popytu (zaniechano dodawania srebra do monet dolarowych), na początku lat 90. XIX wieku, gorączka ustała. Wydobycie kruszcu zostało zamknięte i dobre czasy dla kolei także się skończyły. Szczęśliwie, linie wąskotorowe – Durango & Silverton, udało się uchronić od rozbiórki i funkcjonują one do dziś jako turystyczne.
Pociągi kursują nieprzerwanie od 1882 roku. Podróż nimi jest dostępna przez ponad 300 dni w roku, a trasa różni się w zależności od pory roku, oferując zarówno zimowe, jak i letnie przepiękne widoki. Poza sezonem kursuje w wybrane dni i tylko na niektórych odcinkach. Pociągi zestawione są z lokomotywy parowej i wagonów retro. Pasażerowie mogą wybierać z kilku klas wagonów, nawet z wagonu prezydenckiego. Przejazd w jedną stronę trwa niemal 6 godzin z postojem w Silverton. Na wycieczkę powrotną trzeba poświęcić cały dzień.
Wydobycie w Silverton zostało dawno temu zamknięte, jednak w tych górach wciąż jest złoto i srebro, a plotka głosi, że wydobycie kiedyś wróci.
Źródło: http://www.durangotrain.com/; https://durangosilvertonrailroad.com/; https://www.silvertoncolorado.com;