W czerni – Francja elegancja
Zaufania ton – w błękicie
Czerwień – daje ci drapieżność
W różach – różnie, słodkie życie
W brązach – ciepło i statecznie
Jeszcze granat, żółć koniecznie
Nic rudego, nic białego
Choć jest do wszystkiego parą
Po co głowić się, dlaczego
W szarym czujesz się zbyt szaro
Ani w ostrej pomarańczy
Nie chcesz na ulicach tańczyć
Kakaowy czy kremowy
Beż, seledyn, jasny fiolet
Lubisz to, co pastelowe
A pstrokate w oczy kole
Świat oglądać – jak to męczy
Tylko tak, przez pryzmat tęczy
Życie ma kolorów sto
Lecz wybierasz jeden, bo…
W zielonym najlepiej ci, najbardziej ci do twarzy
Pasuje ci ten kolor i trendy się kojarzy
W zielonym najlepiej ci, po prostu jak znalazł
Coś z lasem, łąką, trawą – zielonego włożysz zaraz
Według „Koloru trendy”- Stanisława Klawe
Od 17 lat Pantone – amerykańska firma działająca w przemyśle poligraficznym z siedzibą w New Jersey, spośród tysiąca gotowych kolorów wybiera ten jeden, który ma być najmodniejszy. Według Pantone wybór koloru dyktuje zeitgeist, czyli duch dziejów.
W 2016 roku, specjaliści od marketingu w firmie wykazali się nieopisaną fantazją, gdy po raz pierwszy w historii wybrane 2 kolory – Rose Quartz and Serenity opisali jako kolory będące antidotum na zmartwienia współczesnego, pełnego stresu świata, w którym najważniejszymi wartościami są bezpieczeństwo, uważność (tzw. mindfulness) oraz dobre samopoczucie. Oczywiście oba kolory roku miały te wartości symbolizować.
Subtelny Rose Quartz to jasny, delikatny róż, który wywołuje uczucie opanowania i spokoju przywodząc na myśl pogodny zachód słońca, rozkwitające kwiaty, zarumienione policzki i beztroskie wiosenne miesiące.
Spokojny Serenity to lekki i zwiewny, zgaszony błękit kojarzący się z krzepiącym widokiem błękitnego nieba.
Najmodniejszy kolor roku 2017
Greenery czyli zielony alarm
W oficjalnym oświadczeniu wiceprezes Pantone – Laurie Pressman tak uzasadniła wybór:
„To kolor mający sygnalizować społeczne pragnienie zmian. Cały świat jest podzielony – zarówno Stany Zjednoczone, jak i Europa. Musimy odświeżyć nasze spojrzenie i połączyć się znów w jedno społeczeństwo. Kolor kojarzy się z charakterem i innowacją. Dziś ma zupełnie inne i większe znaczenie niż kiedyś.”
Aby powstał ten odcień należy połączyć ciemną zieleń i żółć. Ta żywa barwa ma nawiązywać do wiosny i momentu, kiedy wszystko budzi się do życia. Bardzo ważne dla nas są nowe postanowienia, zdrowy styl życia, świadome podejście do odżywiania i rosnąca dbałość o środowisko. Zielony alarm sugeruje, że warto zwrócić uwagę na otoczenie, zadbać o zdrowie i samopoczucie oraz zwolnić tempo życia.
Oby ten alarm z jakże pozytywnymi hasłami nie trwał tylko do roku 2018!